jauh di mata, dekat di komputer. jauh di komputer? dekat di HATI :)

Sunday 18 December 2011

Tanah Pejuang..

Assalamualaikum..
today i think i'm gonna talk about sumthing serious..

situasi kt Mesir mmbuatkan ak trtarik utk merekodkan ssuatu kt blog ksyangn ak ni..
ak yakin sgala yg berlaku skang akn mmbuka mata dunia, betapa besarnya ksan kbangkitan umat Islam sterusnya mmbuka lembaran baru bt dunia..
dlm kehangntan perjuangn saudara2xku di luar sne mmbebaskan bumi Anbiya' dr cgkaman pemerintah zalim, Husni Mubarak..ak xmau la melepaskan pluang utk sme2x brjuang brsame mreka walau dgn hanya sbuah bingkisan..

byk lakaran sjarah telah mmbuktikan Mesir sbg medan pertembungn antara yg haq dan batil dan insyaAllah Allah itu Maha Adil..yg haq itu pasti akn trtegak!!

“Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti akan lenyap”
( Al-Israa’:81)
kisah2x prjuangan yg femes antaranya:
  • Kerajaan Firaun Ramses II dan Hamman yang mengaku tuhan pernah tewas kepada tentera Allah pimpinan Musa a.s. di bumi Mesir.
  • Kerajaan Byzantine yang zalim pernah tewas kepada tentera Umar al-Khattab pimpinan General Amr bin al-As r.a. di bumi Mesir.
  • Kerajaan monarki Fatimiyyah tewas kepada tentera Nuruddin Zinki pimpinan General Asaduddin Shirkuh dan Salahuddin al-Ayyubi di Bumi Mesir.

dan hari ini skali lg sbuah prtmbungan tercatat di atas tanah ini..kbangkitan rakyat mnentang kzaliman 32 tahun pemerintahan zalim Mubarak dan konco2nya..
ni ad skit info about wat happen 2 3 ari nii..
BULETIN ALBAFA
AS-SYAHID SYEIKH IMAD 
beliau telah gugur syahid pd 16 Disember iatu jumaat ritu,bru je 3 ari..bkn calang2x org kot..untuk pngetahuan shbat2x syeikh ni ialah salah seorg drpd ktua tertinggi dlm bhgian Fatwa kt Mesir nii..
pd ari Jumaat ritu, beliau turun brsama-sama rkyat mnuntut agar tntera mngotakan jnji mnyerahkan kerajaan Mesir kpd krajaan yg dipilih oleh rkyat spertimana telah disepakati sblom ni..mnurut isteri arwah yg juga seorg wrtwan, ketika dlm prhmpunan tu, tibe2x je seorg lelaki brsebelahan beliau mlepaskan tmbakan dan mnyebabkan syeikh syahid di tmpt kjadian..hasil bdah siasat mnunjukkan ksan tmbakan dr jarak dkat..jnazah beliau telah disolatkan di Masjid Al-Azhar yg dihadiri ribuan umat Islam.
sbenarnye, sblom ini dgn ilmu dan kberanian beliau, arwah telah mngeluarkan fatwa bhwa mnyokong parti kerajaan adalah HARAM dan mnjelaskan bhwa prjuangan ini ialah satu jihad..ini mnguatkan lg andaian bhwa kmatian arwah adalah dirancang krn pngruh beliau amat kuat..kata2xnya mmpu mmbangkitkan hati jutaan pmuda
kalo nk taw, Husni Mubarak telah pum digulingkan dan skang krjaan tntera yg pegang tp cmtu laa..sume mainan politik blake..Mubarak stil x di hukum..prbicaraan asyik tangguh jew..
bgunan di sebalik asap tu ialah bgunan krjaan..ala2x standard putrajaya laa
kitorg bt visa, urusan pasport sume2x kt situ ar


besenye hari paling h0t ialah ari jumaat..
diorg akn trus gerak gi medan tahrir lps solat jumaat rmai2x
rkyat mesir sume skali 80 millions kot..fuhh~


that's all from me..
jgn lupe doakan saudara2x kte yer..diorg brjuang mahukan sbuah ngra Islam dan yg psti Islam akn ttap mng
juz samaada kte trgolong atau tidak dlm kalangan org2 yg mmbawa kpd kmenangan tuu..=)



No comments:

Post a Comment