jauh di mata, dekat di komputer. jauh di komputer? dekat di HATI :)

Friday, 18 May 2012

Alhamdulillah, I'm a NURSE =)


nurse~
bak kata org tu
aq mmng dilahirkan sbg seorg nurse..but.. erm InsyaALLAH
will be =)

wpun da byk kutukan dan sindiran pasal nurse..
aq taa kesah.. asal niat kita adalah betul.  satu hari akan ada hikmah yg tersembunyi.
tapi ingat..korg sindir-sindir nurse korg jugak mencaci sunnah pekerjaan salah seorg isteri nabi kita.
nama beliau SOfea..seorang yg membantu nabi dalam peperangan..
fuuuhhhhh... ~ besar an pngorbanan beliau.
kalu nak teruskan kutukan itu..so silakan aje yer.

aq x tau la nurse ni..
ingat jz bantu org sampai sembuh..
tapi tak.. bukan hanya itu
nurse terdedah pada kematian.
melihat sendiri pesakit dlam keadaan tenat,
atau erti kata lain pesakit itu sedang berperang kepada kematian.
NAUZUBILLAH betapa seksa nya..

rasa itu sume berlaku dlm sekelip mata je, cam main-main pun ada
tapi da takdir. hanya ALLAH sahaja yg taw perancanganNya.
REDHA~

tpi bila fikir-fikir
bila pulak masa aq akan dijemput ek??

adakah dlm tragis mahupun dlm keadaan tenang??
insyaALLAH aq,, aq,, aq,,,,,, mau mati dalam keimanan.
dan telah mempunyai seorg mujahid yang akan selalu doakan aq.aminn


ok. pnah x korang terfikir
org memakai tudung hnya di bawah? knpe x diatas??
haa..haa jawab. jawab.
btaw ia untuk membezakan org yang idup dan mati. itu jer.
mcm
scary plak an..hee. tp be cool
SELAGI KITA MENCARI KEKAYAAN AKHIRAT INSYAALAH SUME HAL BERLAKU ATAS DIRI KITA AKAN DIJAGA OLEH ALLAH swt =)

tu diaa step nak ikat tudung betul-betul jgn tersilap diatas yer..nanti jdi jem kreng..huu

ok lastly..vid ni.  kita satu ummah..satu ati
bilakah lagi?? *tetiba..biar ar
korg kne dgr jgak..hii
jgn lupe buka link ni..  click n like un bolee =P



2 comments:

  1. nice =D

    everyone bermujahadah in their own way..
    juz do our best..

    btw,i know u're str0ng!

    ReplyDelete